2010. augusztus 3., kedd

ÖGYE - Szójaszószban párolt gombás tofu

   Néhányan már lehet furán néznek a sok 3 betűs rövidítés miatt, nade akkor is... Az ögye az ögye, ugyebár! Vagyis: Ötletes, Gyors és Egyszerű.
   Kétségtelen, hogy ez nem egy török étel, még mielőtt valaki felvetné a gondolatot. A tofu tipikusan az a dolog, amit én ismertettem meg párommal anno, aki az első tétova kétkedő pillantások után nagyobb rajongójává vált, mint én valaha is voltam.
   Ezt a rettentő simple ételt a kínai éttermek ízvilágát felidézve sikerült egyszer réges-régen kitalálni, rizzsel tálalva kiadós, érdekes, kellemes kis ebéd vagy vacsora.


Hozzávalók:
  40 dkg csiperkegomba
  1 doboz föstölt (vagy natúr) tofu - 30 dkg
  1 nagy piros kaliforniai paprika
  1 kisebb répa
  1 kis fej hagyma
  fél dl szójaszósz
  3 ek olaj
  1 nagy marék vegyes fagyasztott zöldség (ha kedvünk tartja)

Elkészítés:
   A felhevített olajon 2-3 percig pirítjuk a kb. 2 cm-es kockákra vágott tofut, ekkor hozzáadjuk a megtisztított és felszeletelt gombát, a vékony csíkokra vágott paprikát, a félkarikára szelt hagymát, a burgonyahámozó segítségével legyalult vagy nagylyukú reszelőn lereszelt répát és ha szeretnénk, akkor a fagyasztott zöldségeket is (lehet zöldborsó, reszelt káposzta, karfiol, stb.). Az egészet meglocsoljuk a szójaszósszal, majd finom mozdulatokkal forgatva kb. 10-15 perc alatt összepároljuk.
   Nem tévedés: a szójaszósz sótartalma miatt külön sózást nem feltétlenül igényel!

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Tündér írta...

Kedves Elif!Tudnál segíteni?
Egy kedves ismerősöm kapta ezt a megjegyzést a blogjára: "Selam ellerinize saglik cok güzel tarifler sevgiler canim"- feltételezzük, hogy törökül van:) Meg tudnád írni, hogy mit jelent és esetleg egy válasz mondatot is...;) erre a címre ha elküldenéd, nagyon megköszönném: tunderkert37@gmail.com
Tündér
(bocsi, hogy ide írtam, de nem láttam e-mail címet)

Elif írta...

Igen, török a mondat. E-mailt elküldtem. Üdv: Elif

Móni írta...

Nem mondanád meg, milyen szójaszószt vegyek? Nem vagyok otthon benne, de én már több különbözőbe is belefutottam és más ízük volt. Vagy csak béna vagyok és bármelyik jó?

Elif írta...

Amelyik nektek ízlik az a jó! :) Na de komolyan, ezek szerint nekem mázlim van, mert 2 félét használtam eddig, és mindkettő kellemes volt, igaz ez a mostani jobban tetszik így főzéshez, azthiszem Lidl-ből való: Vitasia márkájú, japán stílusú Szójaszósz.
Remélem sikerül kipróbálni!

Móni írta...

Ójeeee... A tofu egyszerűen király! Nagyon boldog vagyok, hogy tettél fel ilyen recit, mert már ezer éve akartam csinálni!

Elif írta...

Na akkor osztozom a boldogságodon! :)