2010. november 19., péntek

Túróhabos cupcake - a megálmodott!

   Akár kiérdemelhetné a Rudi cupcake elnevezést is a következő kis édesség, de mivel nem szeretnék belefolyni a mennyire hasonlít vagy nem hasonlít vitarengetegbe - emellett célom sem az amúgy igencsak kedvelt Túrórudi cupcake-esítése volt - maradjunk inkább a Túróhabos cupcake névnél.


   Látszik, hogy mostanában édesség megvonáson vagyok, igen... próbálok én is megszabadulni pár felesleges kilótól. Napok óta kombinálom álmomban a Csokis haspókoknál használt cucake alapot és a Kakaós golyóvár csokiöntetét egy kis túróhabbal. Most, hogy elkészült: remélem ma éjjeltől valami jó kis kalóriaszegény salátával álmodok majd!


   Lusta leszek és azt mondom, illetve írom, hogy a muffinalapokat (ezúttal kis lyukú szilikon muffintepsiben) a Csokis haspókoknál leírtak szerint készítettem. Méretükből adódóan a sütési idő 3-4 perccel lerövidült. - 24 db kis méretű muffinhoz elegendő a tészta!
   A csokiöntethez a Golyóvárnál található receptet követtem, felezve az adagokat. A korona pedig egy kis tört törökmogyoró!

A túróhab hozzávalói:
  4 dl habtejszín
  25-30 dkg túró
  2 csomag habfixáló
  fél pohár porcukor
  1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:
   A túrót villával alaposan összetörjük és összekeverjük a porcukorral (vagy aprítógépben egyszerűen összedolgozzuk őket).
   A tejszínt felverjük a vaníliás cukorral és a habfixálóval (használhatunk Hulalát, ez esetben nem szükséges sem a cukor, sem a fixáló), majd óvatosan összedolgozzuk a túróval.

   Két evőkanál segítségével szép kis mousse adagokat formázunk és helyezünk a muffinok tetejére. Meglocsoljuk a csokoládé szósszal, megszórjuk tört mogyoróval, majd fogyasztásig hűtőben tároljuk!

Jó étvágyat!

TIPP: Fogyasztás előtt érdemes legalább fél-1 órát hűteni, ezalatt az ízek szépen összeérnek. A túróhabba ízlés szerint tehetünk egy kis reszelt citromhélyat is.

14 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Ezt még így hajnali három felé is bevállalnám :)

Ms. Poppy írta...

Brutálisan jól néz ki! Szerintem sokkal inkább elegánsabb ez a süti, mintsem, hogy Rudinak kereszteld.:P

Pixie Pie írta...

Isteni! :)

Elif írta...

Erinacea: hihi még egy éjjeli bagoly! :D

Ms. Poppy: köszi és teljesen igazat adok neked! :)

Pixie Pie: köszi és üdv a rendszeres olvasók között! :)

Bianka írta...

Gyönyörűséges

Elif írta...

Bianka: köszi! :)

Mézigörl írta...

Wow!! Fantasztikusak! :))

Ízlésszindróma írta...

Hűűű, fantasztikusan néznek ki! Azonnal bevállalnék egyet-kettőt:))

Elif írta...

Köszi nektek is Mézigörl és Ízlésszindróma! :)

Adél (Afraa) írta...

Úgy néz ki, ez tényleg egy álomsüti, mert -nem vicc- az éjjel én is erről álmodtam...bár én csak szimplán ettem :) nagyon fincsi volt, köszi :)

Azért amint túróhoz jutok (ami itt felénk nem is olyan aegyszerű), el fogom készíteni.

Elif írta...

Adél: Örülök, hogy ízlett! :D Felétek, nahát... miért merre is laksz te? Ricotta sajtból is nyudogtan készítheted!

Adél (Afraa) írta...

Spanyolhonban élek. Tényleg, jó a ricotta is? Az szerintem még itt is van (talán)...
Köszi a tippet!

Millye írta...

Óóóó még csak most látom ezt a guszta "sütikét" nyammmmm nagyon jól néz ki.

Elif írta...

Köszi Millye, fincsi is volt! :)