2011. november 7., hétfő

Fehércsokoládés Sajttorta - az első, de nemutolsó!

   Az első, sőt a második találkozásom is teljes kudarcba fulladt a Sajttortával anno, gyakorlatilag nem sikerült egy egész szeletet sem elfogyasztanom belőle. Emlékszem, hogy a magyarországi gyorséttermes kudarc után (nem, sajnos nem Amerikában) Törökországban is nekiveselkedtem egy a sógornőm által ajnározott példánynak... és még mélyebbre zuhantam a "sajttorta-paradoxon"-ban. Mit szeret ezen mindenki? Vagy velem van a baj?


   Aztán egyszercsak egy itthoni kávézó Karamellás Cheesecake-ének újabb esélyt adva jött a megvilágosodás a hozzávalók minőségének fontosságáról, a frissességről és egyben a szerelem is a sajttorták iránt (na nem mindegyik iránt ugyebár). Történt mindez talán már egy éve is, mostanra összeszedtem a bátorságom és én is kikerekítettem életem első sajttortáját.
   Eredeti recept a 'Not So Humble Pie'-ról, egyik kedvenc angol nyelvű blogomról!

 


Hozzávalók (16 cm-es tortaformához):
  15 dkg háztartási keksz (eredetileg graham keksz, zabkeksz)
  7 dkg olvasztott vaj
  1 tk vanília aroma

  1,5 doboz mascarpone / 25 dkg-os (esetleg más sózatlan krémsajt)
  2/3 pohár cukor (1 pohár = 2,5 dl)
  fél dl tejszín
  1 tábla fehér csokoládé
  2 tojás
  1 tk vanília aroma
  1 csipet só
  1 púpozott ek. keményítő

Elkészítés:
   A kekszeket megdaráljuk (én aprítógépben dolgoztam morzsásra őket), az olvasztott vajjal és vanília aromával összekeverjük, majd ezt a keveréket a tortaformába nyomkodjuk, az aljára és kb. 5 cm magasan az oldalakra is.
   Előmelegített 190 fokos sütőben 8 perc alatt elősütjük a sütemény kérgét, félretesszük.

   A tejszínt forráspontig melegítjük, a tüzet elzárjuk, majd a fehércsokoládét darabokban hozzáadjuk és kevergetve beleolvasztjuk (ha szükséges picit utánamelegíthetünk).
   A krémsajtot a cukorral kikeverjük (jól jön az elektromos habverő), hozzáadjuk egyenként a tojásokat, a vaníliát, a sót, keményítőt és végül a fehér csokoládés tejszínt is.
   Az előkészített krémet at elősütött kekszkéregbe töltjük.
   A tortaforma alját és oldalát 3 réteg alufóliába csomagoljuk (hogy a vizet ne eressze át) - a fólialap közepére helyezve, oldalakon felhajtva!
   A tortát egy magas sütőtepsire helyezzük, amit 2-3 cm magasan feltöltünk forró vízzel, majd így az egészet előmelegített 160 fokos sütőbe toljuk, 1 órán keresztül sütjük, majd a hőfokot 130 fokra mérsékelve, egy alufólialappal a forma tetejét lefedve további 40 percig sütjük.
   A sütőből kivéve a formát óvatosan emeljük ki a vízből, távolítsuk el a fóliacsomagolást (nem hatalmas probléma, ha a víz egy picit befolyt a formába), hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni, majd legalább 4 órára, de még jobb ha egy egész éjszakára helyezzük a hűtőbe.
   Tálaljuk tetszőleges hideg vagy meleg öntettel.

Jó étvágyat!


   Az áfonyaöntet receptjét itt találjátok, melyet akár frissen elkészítve forrón is a szeletekre csorgathattok, vagy előre elkészítve a torta tetejére öntve majd együtt lehűtve is szeletelhetitek. 1 ek citromlé ez esetben elegendő szerintem.

7 megjegyzés:

marisz57 írta...

Ez a sajttorta biztosan nagyon finom!
De a készítéstől elriaszt ez a vízben sütés - talán az ilyesmihez még nem vagyok elég öreg...

Ányi írta...

Hát ez nagyon jól néz ki, szerintem nekem ízlene! :)

Ms. Humble írta...

Looks great! I love your photography.

Móni írta...

Én még sosem ettem sajttortát, csak mindig akartam (akárcsak répatortát... :)), de nagyon tetsz a recept. Most ugyan nem játszik a tejes dolgok miatt, de a későbbiekre vonatkozóan nem pontosítanád, mennyi mascarpone kell bele? (250g*1,5 vagy az 500 g*1,5, mert többféle kiszerelés is van.) Előre is köszi! Cupp

Elif írta...

Megvolt, nem is tudom hogyan maradt ki, köszi a figyelmeztetést Móni! :)

Szofi írta...

Egyszerűen tökéletes:)

yoli írta...

Wow! Gyönyörű! Nagy sajttorta rajongó vagyok, úgyhogy ez is biztosan ízlene!:) szerinted előre is elkészíthető? Ha mondjuk ma megcsinálom, és vasárnap fogyasztjuk el..:)