2012. február 3., péntek

Mogyorós Csokimouse torta - amikor a fagyiillat beleng

   Volt szerencsém élőben megkóstolni Mandula Sarok Noémi (aki egyébként külhonban él, szóval ez nagy szó) Csokimouse tortáját, és hát egyértelmű volt, hogy erre mielőbb nekem is sort kell kerítenem. A legjobb benne? Igazi mennyei mogyorós csokifagyi illata van, halálkomolyan! ... és szép és nagyon finom és még nem is kell vele olyan irgalmatlan sokat vacakolni.




Hozzávalók:
Az alaphoz:
  3 tojásfehérje
  20 dkg finomra őrölt/darált/aprított törökmogyoró
  6 ek porcukor
  1 csipet só

A csokihabhoz:
  3 tojássárgája
  85 ml cukorszirup (90g cukorból és 90 ml vízből főzzük, ebből mérjük ki)
  15 dkg étcsokoládé
  3 dl habtejszín

A díszítéshez:
   1 kis marék aprított törökmogyoró
   2 kocka olvasztott étcsokoládé

Elkészítés:
   A tortaalaphoz a tojásfehérjéket egy csipet sóval lágy habbá verjük, majd 2 evőkanalanként a porcukrot is hozzáadva jó kemény habot verünk belőle. (A szobahőmérsékletű fehérjét egyszerűbb felverni -  de egy jó kis géppel hideggel is megoldható, én így csináltam.)
   Óvatos mozdulatokkal (egy spatula segítségével), hogy a habot ne törjük agyon hozzákeverjük a mogyorót.
   Egy 26 cm-es tortakarika alját margarinnal vagy vajjal kikenjük és sütőpapírt illesztünk rá - nem kell kört kivágni, egyszerűen kapcsoljuk rá a karimát a papírral fedett aljra, majd nagyjából vágjuk körbe direkt hagyva egy kis papírkeretet - ez direkt jól jön majd, amikor a tortát tányérra emeljük!
   Simítsuk a mogyorós habot a formába, majd 160 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt süssük meg - akkor van készen, amikor a széle már szép világosbarnára sült.
   A sütőből kivéve a formában hagyva hűvös helyen hagyjuk teljesen kihűlni.

   A krémhez először elkészítjük a szirupot. Ehhez a cukrot a vízbe olvasztjuk, majd forrástól számítva 3 percig főzzük. Hagyjuk langyosra hűlni.
   A csokoládét megolvasztjuk mikróban olykor átkeverve (én így tettem), vagy vízgőz felett.
   A tojássárgájákat forró vízfürdőben (vagyis az edény alja a vízben legyen) 85 ml sziruppal krémesre keverjük, majd a tűzről levéve 4-5 percig tovább habosítjuk, míg ki nem hűl. Ekkor hozzákeverjük az olvasztott csokoládét.
   A tejszínt felverjük (keményre, de nem köpüljük vajjá) és óvatosan ezt is a csokoládés krémbe forgatjuk.
   A tortakarikát elővesszük és a mogyorós alap tetejére simítjuk a habot, majd hideg helyen kb. 3-4 óra alatt megdermesztjük a tortát (ilyenkor télen irány a terasz vagy a balkon). Ezután már körbevárhatjuk óvatosan, a karimát leemeljük, a sütőpapírnál fogva, vagy alányúlva egy tányérra, tálcára átemeljük, tört mogyoróval és olvasztott csokoládéval díszítjük (csokit egy szendvicszacsiba tölt, sarkára mini lyukat vág és gyors mozdulatokkal áthúz). 3 óra elteltével teraszról bevéve már óvatosan, 5 óra elteltével hűtőből kivéve már tökéletesen szeletelhető.

Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

Nelli írta...

Vártam, hogy beírd!:-)A krémje mennyei lehet!Mindegy, hogy milyen márkájú a tejszín?
Gyönyörűek a képek, mint mindig!

Elif írta...

Köszi :) Bármilyen márkájú lehet, én az egyik legolcsóbbat használtam (Lidl).

Nelli írta...

Köszi Elif!:)

Adél (Afraa) írta...

Uh, de guszta!
Mentettem is. Ezt nekem is meg KELL csinálnom! :)

Okki írta...

Nagyon guszta!
Elemtettem a receptet én is.:)

Blogkonyha írta...

Nagyon elegáns torta! El tudom képzelni, hogy nagyon finom!

Elif írta...

Köszönöm lányok! :) tutira veszem, hogy mindenkinek ízleni fog, aki kipróbálja!

Szandi írta...

Húha,gratulálok a sütikhez/ételekhez. Te aztán nagyon ügyes vagy! Átfutottam a blogodon jó pár receptet és egyből megéheztem.
Remélem egy nap én is úgy fogok sütni/fotózni, mint Te.:)
Szandi:)

Unknown írta...

Szia!
Szeretnem kérdezni hogy mandulával is elkészíthető szerinted mert sajnos nem kaptam mogyorót hozza?
Köszönöm

Elif írta...

Edina igen nyugodtan ha nem sós vagy dióból is remek pl.