2011. február 5., szombat

Egybesütött nemzetek, avagy Kardamomos Nutellás Ensaimadas

   Kezdjük azzal, hogy szebb és jobb eredményről álmodni sem mertem volna! Csodás, hogy milyen szépen megfér egymással az Indiából és Délkelet Ázsiából származó kardamom, az olasz Ferrero cég Nutellája, a spanyol briós, vagyis Ensaimadas és egy pár törökös-magyaros kacsó.


   Ezek a szuper péksütemények bizony AzEszter Nutella játékára készültek, melyet egyszerűen nem hagyhattam kelt tészta nélkül. Remekül passzolnának akár a korábban beküldött forró, krémes Nutella italhoz is, ha nem félünk a Nutella túladagolástól!



   Az eredeti Ensaimadas receptjét Jade konyhájában találtam, akiben maximálisan megbízom a múlt tapasztalatai alapján, ha kelt tésztáról van szó. Most sem kellett csalódnom! Csodás formázást is kitalált hozzá, érdemes rápillantani! Formailag az én briósaim azthiszem az eredeti és Jadéé között lehetnek valahol félúton. A tészta receptjén - mivel édes ízkombinációt szerettem volna elérni - annyit változtattam, hogy megdupláztam benne a cukor mennyiségét. Na és persze ott a Nutellás töltelék...

Hozzávalók (10 szép nagy darabhoz):
  50 dkg kenyérliszt (BL80)
  fél tk só
  15 dkg porcukor
  1 csapott ek szárított élesztő (vagy 4 dkg friss élesztő)
  kb. 2 dl langyos tej
  2 tojás
  2 ek olivaolaj

A töltelékhez:
  2 púpozott ek Nutella
  1 púpozott ek Mascarpone (vagy egyszerűen csak vaj)
  1 ek porcukor
  1 kk őrölt kardamom (fahéj használható helyette)

A kenéshez:
  1 ek vaj

Elkészítés:
   Az 1 ek cukorral elkevert tejben pár perc alatt felfuttatjuk az élesztőt. A sót és a maradék cukrot a lisztbe keverjük, hozzáadjuk a a tojásokat, az olivaolajat és az élesztős tejet, majd az egészet alaposan összegyúrjuk, kezünktől elváló tésztát dagasztunk (ha szükséges adjunk hozzá még némi lisztet, vagy tejet). Letakarva meleg helyen (kb. 1 óra) duplájára kelesztjük.
   Ekkor 10 kis cipót formázunk belőle, amiket fél órán át letakarva tovább kelesztünk. Közben elkészítjük a tölteléket. Ehhez a Mascarpone-t 10-15 másodperc alatt mikróban meglágyítjuk, vagy a vajat megolvasztjuk, belekeverjük a Nutellát, a cukrot és az őrölt kardamomot.
   A cipókat egyenként ovális alakúra nyújtjuk (amekkorára tudjuk, max. 20*30 cm), megkenjük az előkészített töltelékkel, hosszában feltekerjük, majd a rudat enyhén megnyútjva feltekerjük és a csigákat sütőpapírral borított tepsire rendezzük. Tetejüket megkenjük olvasztott vajjal, majd letakarva még fél-1 órán keresztül kelesztjük őket.
   Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt világosbarnára sütjük őket.
   Tetejüket megszórhatjuk porcukorral, vagy esetleg ahogy én tettem, reszelt fehér csokoládéval.

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

Szemi írta...

Csodásan néz ki! Pont jól jönne a reggeli tejeskávém mellé! :)

Bianka írta...

Isteni

Elif írta...

Köszi Szemirámisz és Bianka! :)

Memi írta...

Nahát, én pont erre szavaztam ;-)))

Jade írta...

Gyonyoruek! Milyen jo otlet a kardamom - nutella kombinacio! Biztosan nagyon finom lehetett!

Eszter írta...

Ez a kibuggyanó töltelék látványa szinte már merénylet! Nagyon szép lett!

Névtelen írta...

Nagyon szepen koszonom, hogy megosztottad ezt a receptet, tegnap kiprobaltuk es isteni!

Elif írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett!:)