2011. december 1., csütörtök

Fahéjas vajaskeksz - a bevált - Home Made sütipecséttel

   Remek kis tészta ez, ha valakinek nincs még bevált vajaskeksze nagyon ajánlanám, egypár innen-onnan vett ötletelés, foltozgatás után lett olyan amilyen most. Szépen tartja a nyomott vagy kiszúrt mintát, egyszerű, finom kekszesen omlós és jól variálható különböző fűszerekkel, kakaóval, esetleg olajos magvakkal.



Hozzávalók:
  12,5 dkg vaj
  fél pohár porcukor (1 pohár = 2,5 dl)
  2 ek barnacukor
  fél kk só
  1 tojás
  1 kk vanília aroma
  1 tk fahéj
  2 ek tej
  kb. 2 pohár liszt

Elkészítés:
   A puha (már épp olvadni kezdett) vajat habosra verjük a kétféle cukorral és a sóval, hozzáadjuk a tojást és alaposan kikeverjük. A többi hozzávalót is a vajhoz adva puha tésztát keverünk (felesleges belenyúlkálni, egy fakanállal is megoldható), melyet jó háromnegyed órára a fagyasztóba teszünk.
   Ahogy a tészta lehűlt-összeállt elővesszük, kicsit átgyúrjuk, majd lisztezett felületen 3-4 mm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk, a formákat teszés szerint díszítjük - jelen esetben a kisüthető gyúrmából magam készítette sütipecsétet használtam - másik formával lyukasra szabhatjuk, vagy azt csak egy picit belenyomva mintázhatjuk, hurkapálcával megszúrkálhatjuk és még sorolhatnám, sütőpapírral fedett tepsire rendezzük. 180 fokra előmelegített sütőben mérettől függően 8-12 perc alatt megsülnek, akkor vegyük ki őket, amikor a szélük éppenhogy csak barnulni kezd!

Jó étvágyat!

TIPP: előre elkészíthető, 1 hétig dobozban nyugodtan tárolható.

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

De szépek! Honnan van ilyen klassz sütipecséted? Persze csak ha nem titkos a lelőhely...
Zz

Elif írta...

Magam készítettem kisüthető gyurmából, nem nehéz, csak kicsit pepecs munka. :)

duende írta...

:) Köszi az ötletet, van is itthon ilyen gyúrmám most! :)
Tavaly a sok kicsi nyereményjátékra készítettem egyest is, meg tizenhatos négyzetest is, már akkor akartam magamnak is egyet. Most jött el az ideje, jó hogy eszembe juttattad. Nagyon szép lett ezzel a hópehelymintával! :)

Móni írta...

Atyagatyaaa! (Ennyit sikerül hozzáfűznöm! :D)

M@rti írta...

Mekkora ötlet ez a "pecsét!!! Kipróbálom!
Nagyon szépek (továbbra is) a fényképeid! (Persze a "modellek" is!) :-)

marisz57 írta...

Nagyon ügyes vagy, hogy ilyeneket tudsz csinálni! (a kiszúró pecsétre gondolok.)Nekem ehhez se ügyességem, se türelmem.

Biztos finom a keksz is.

boxa írta...

Jó kis recept, de most én is a pecsétre irigykedem nagyon!

Chef Viki írta...

Annyira baromi jó, annyira kreatív :-)

Elif írta...

Köszi szépen mindenkinek, hamarosan hozom a sütipecsét készítős posztot! :)

Névtelen írta...

Nagyon jó ez a pecsét, de a gyurma és a süti nekem kicsit fura párosítás, bár ezt a süthetőt még nem próbáltam. Eladásra nem gyártasz ilyen pecsétet? :) Köszi, Zsuzsi

Névtelen írta...

Mindig mikor olvasom egy receptnél, hogy agyon dicsérgetik, sokszor csalódom, mert annyira nem mindig jó, mint amennyire gondolná az ember a sok dicséret után. A tiédnek is félve álltam neki, de a vadi új rugós kekszformáimat már nagyon szerettem volna letesztelni és próba szerencse alapon neki álltam.
Most őszintén tudom mondani, hogy ez valóban egy isteni recept :), Jó az állaga , isteni az íze, éppen ilyen rugós kekszformákhoz találtak ki, úgyhogy nagyon jól sikerült a tesztelés. Ez lesz az a keksz, amivel valószínűleg dupla adaggal kell majd dolgozni, hogy elég legyen, mert sütés után párolog a tálcáról :D :D És örülök, hogy megfogadtam, az ajánlásod, hogy "akinek még nincs vajas keksz receptje próbálja ki ezt" , mert mondhatom, hogy bevált :D, Köszi, Zsuzsi

Judit írta...

Szia!
Ha őrölt mandulával szeretném felturbózni, szerinted fogja tartani a formáját?
Annyi liszttel kevesebbet tegyek bele,amennyi mandulát beleraktam?

Köszi:
Judit

Névtelen írta...

Én kókuszos változattal kacérkodom, szerinted mennyi kókusz lenne jó bele?

madoemszi írta...

Most eszem! Szuperjó !!!

Moris írta...

Azért ez a só mennyiség túlzás!
Elkészítettem de érződik rajta.