2010. szeptember 3., péntek

Sultan Lokumu egy csepp csokoládéval

   Tejes desszert kicsit másképp, kicsit felturbózva, és máris megállja helyét akár az ünnepi asztalon. Naná, ha már a szultánnak is megfelelt! Régóta terveztem már elkészíteni. Az eredeti verzió csokimentes kis golyócskákat takar, olyan Rafaello kinézetűeket, közepükben mogyoróval, mandulával, vagy akár fahéjjal kevert darabolt dióval, ahogyan például Hatice a PortakalAğacı-n készíti, esetleg tehetünk már a masszába is a kókuszból, mint Semaver. Köszönet nekik az ötletekért!
   Angolra fordítva imádom már a nevét is: Sultan's Delight. Magyarul a leghelytállóbb talán A szultán csemegéje elnevezés lenne.


Hozzávalók:
  20 dkg vaj
  1 pohár liszt (2,5 dl)
  3/4 pohár cukor (+/- 1/4 pohár ízlés szerint)
  2 pohár tej
  2 ek rizsliszt
  1 csomag vaníliás cukor
  kókuszreszelék
  törökmogyoró
  tejcsokoládé


Elkészítés:
   A hideg vajat egy kisebb lábasba tesszük, rászórjuk a lisztet és melegíteni kezdjük, folyamatos kevergetés mellett lágy masszává olvasztjuk.
   Hozzákeverjük a cukrot, majd 1-2 perc elteltével fokozatosan adagolva felöntjük a tejjel.
   Hozzáadjuk a rizslisztet és a vaníliás cukrot. Habverővel továbbra is folyamatosan keverve felforraljuk, majd pár perc alatt egészen sűrű masszává főzzük.
   A tűzről levéve további 2-3 percig minden karizmunkat megfeszítve tovább keverjük (verjük). Hagyjuk szobahőmérsékletre hűlni, majd (legalább) 1-2 órára hűtőbe tesszük.
   A lehűtött masszából csipetnyi adagokat tépünk, közepükbe 1-1 szem (ha lehet hántolt) mogyorót nyomunk, majd 2 tenyerünk között golyókat formázunk belőlük (kb. 3 cm átmérővel). Kókuszreszelékben megforgatjuk őket, 1 ujjunkkal kis mélyedést formázunk a tetejükbe, amikbe (2 kiskanál segítségével egyszerű) mikróban vagy vízgőz felett olvasztott tejcsokoládét cseppentünk.
   Hűtőben tároljuk fogyasztásig.

Jó étvágyat!

TIPP: A massza ragacsos, de könnyen formázható, ha kezünket, mikor tapad kókuszreszelékkel hintjük meg.

11 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Gyönörűek lettek! És az a kis csokisipka, hmmm, egy pár lecsúszna most.:)

Móni írta...

Úúú, nekem is kell! Azonnal! :)
A karizom megfeszítős rész helyett nem lehet a robotgépeset választani?

Elif írta...

Ms. Poppy: én is büszke vagyok rájuk, még 3-4 db figyelget a hűtőben, de azthiszem már nem sokáig. :)

Móni: Én féltem, hogy leégne a motor, mert nem vicc, tényleg jó sűrű a cucc, de bepróbálkozhatsz ha gondolod. :) Mindenesetre vigyázat, mert rá lehet kapni igen könnyen. Efe is imádta, csak nyomta magába őket sorra(mogyoró és csoki nélkül), aminek azért örülök, mert én a csokikunyerálásnak vetettem véget vele. Azért ez mégiscsak sokkal elfogadhatóbb desszert az ő korukban.

Thrini írta...

Jajj, de szép!!! :)

Belly írta...

Gyönyörű!

De komolyan!

Szerintem ki fogom próbálni.

Elif írta...

Thrini, Belly: köszönöm szépen! :)

trendo írta...

ingerlő kis csemegék

Elif írta...

Köszi trendo! :)

vikki írta...

Elkészítettem és nagyon finom lett, köszönöm a receptet!:) Egyedül annyit változtattam rajta, hogy mandulával készítettem, mert az volt épp itthon.

Unknown írta...

Csodásak!

Unknown írta...

Csodásak!