2011. november 25., péntek

Tejszínes gombaleves pirított kenyérkockákkal

   Gondolkodtam, hogy írjam-e a "török módra"-t vagy a "törökösen"-t a cím végére, végül inkább ide száműztem őket, mert tény és való, hogy kinn így vagy ehhez hasonló módon fogyasztják a gombaleves nade, hogy maga a Gombaleves mennyire tartozik a török gasztronómiához, hát ennek a firtatásához én kicsi vagyok és gyenge. Finomnak finom (nekem egyik kedvenc levesem) és kellőképpen egyszerű, úgyhogy próbáljátok ki!


Hozzávalók:
  50 dkg gomba
  3,5 dl tej
  1 dl tejszín
  2 ek vaj
  4 ek liszt
  1 és 1/4 l víz (ill. részben lehet hús- vagy zöldségleves alaplé)
  só, bors
  1-2 szelet kenyér vagy crouton a tálaláshoz





Elkészítés:

   A vajat egy lábosban megolvasztjuk, a lisztet rászórjuk és enyhén megpirítjuk (morzsás állagú - nem rántás), a vízzel óvatosan felöntjük folyamatos (lehetőleg habverővel) keverés mellett - ha esetleg kicsit csomósnak látnánk ne ugorjunk ki az ablakon, egyszerűen még ekkor turmixoljuk át egy kicsit.
   Mikor a víz felforrt beledobjuk a kisebb, vékony szeletekre vágott gombát és ízlés szerint sót (kiindulhatunk jó 1 tk-ból), kb. 20 percig olykor megkeverve alacsony lángon résnyire nyitott fedő alatt főzzük.
   Ekkor hozzáöntünk 2,5 dl tejet (ami kicsit lehűti), majd a maradék tejjel elkevert tejszínt és kb. 1 kk őrölt feketeborsot (ízlés szerint). A levest újraforraljuk és már készen is van.
   Egészen kevés olivaolajon pirított apró kenyér- vagy zsemlekockákkal és (frissen őrölt) borssal meghintve tálaljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: