2011. november 11., péntek

ÖGYE: Mini lemon Loafs - amikor a forma hozza...

   Ismét bevásárlós sztori, de ezúttal régen tervezett. Mióta vágytam egy mini "vekni"-loaf sütőformára jaajj, nézegettem itt-ott a gusztán kidekorált formás kis tömböket és eddig csak sóhajtoztam, nade most végre ez is a kosaramba került szerencsére nem is valami felháborító összegért - és fém, mert én már csak ilyen fémformahű maradok.


   Ezúttal nem keresgéltem sokáig recept után, emlékeztem egy szépséges (ugyan nem mini és eléggé kuglóf, de ehhez a formához is tökéletes - értelemszerűen normál vekni vagy kuglóf formához szintúgy) citromos süteményre, amit anno a Land O'Lakes oldalon láttam és nekiestem.



Hozzávalók (5 magasabb vagy 6 picivel alacsonyabb darabhoz):
  1 pohár cukor (1 pohár = 2,5 dl)
  12,5 dkg vaj
  2 tojás
  1,5 pohár liszt
  fél kk sütőpor
  fél kk szódabikarbóna
  fél kk só
  1 dl tejsavó (vagy 1 tk ecet és ezt 1 dl-re kiegészítő tej)
  1 tk reszelt citromhéj
  1 ek citromlé

A citromos cukormázhoz:
  1 tk citromlé
  1-1,5 ek tej
  porcukor - amennyi a sűrű, krémes állag eléréséhez kell (kb. 1 pohár)

Díszítés ízlés szerint - nálam:
  francia drazsé
  apróra vágott tehkaramella
  citromhéj

Elkészítés:
   A vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk egyenként a tojásokat, alaposan beledolgozzuk. Ezután jöhet hozzá a tejsavó (nálam: 5 percig előzőleg állni hagyott ecetes tej), a citromhéj, citromlé és az előzőleg sütőporral, szódabikarbónával és sóval elkevert liszt. Alaposan összekeverjük, majd a tésztát a formába töltjük, ill. mini loaf formánál elosztjuk a mélyedések között.
   Előmelegített 160 fokos sütőben kb. 30-35 perc alatt szépen megsül, ezután a sütőből kivéve 10 percig hagyjuk a formában hűlni a süteményeket, majd kiemeljük őket (ne hagyjuk sokkal tovább benne, mert nehezebb lesz kivenni!). Miután teljesen kihűltek bekenjük őket az előkészített cukormázzal (keményre szárad), megszórjuk ízlés szerint ezzel-azzal, de enélkül is elég mutatós darabok.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Már maga a kép is csodálatos, micsoda színek