2011. december 1., csütörtök

Kokostar - kókusszal töltött kakaós golyóbisok

   Jópár recepttel adós vagyok nektek, veszek hát most egy jó nagy levegőt és lendületet és megpróbálok legalább 2-3-mat végre bejegyzéssé varázsolni. Ezek a kekszek már régóta vártak sorukra, hogy nálam is elkészüljenek, a török gasztroblogokon szinte kötelező darabnak számítanak, ahogy észrevettem és nem véletlenül... amellett, hogy mutatósak, finomak, nem is túl bonyolult őket elkészíteni. Jöjjön hát a Kokostar kurabiye - Kokostar keksz.


   A recept egyébként minimális különbségekkel rengeteg török blogoldalon megtalálható, én speciel Sevim oldaláról készítettem el.



Hozzávalók:
A tésztához:
  fél pohár kakaó (1 pohár = 2,5 dl)
  2 tojás (ebből egy fehérje a töltelékhez)
  25 dkg margarin
  1 pohár porcukor
  1 cs. sütőpor
  1 cs. vaníliás cukor
  kb. 40 dkg liszt

A töltelékhez:
  2 pohár kókuszreszelék
  1 pohár porcukor
  1 tojásfehérje

A díszítéshez: olvasztott étcsokoládé

Elkészítés:
   A puha margarint kikeverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, egy tojással plusz egy tojássárgájával, majd hozzáadjuk a kakaóport és az előzőleg sütőporral elkevert lisztet (a végét apránként, míg az aránylag puha tészta összeáll).
   Egy másik tálban kikeverjük a tojásfehérjét a porcukorral, majd a kókuszreszeléket is beleforgatjuk. (Nekem a töltéshez csak ennek a kb. 2/3-a kellett végül, ha gondoljátok számoljatok eszerint.)
   A tésztából kb. 2,5-3 cm átmérőjű golyókat formázunk, majd ezeket egyik tenyerükbe kilapítgatjuk, közepébe egy-egy teáskanál kókuszos tölteléket helyezünk és szépen gömbformára bezárjuk. A záró részt alulra fordítva sütőpapírral fedett tepsire rendezzük a golyóbisokat. Előmelegített 180 fokos sütőben nekem 14 perc alatt készre sültek (az idő természetesen függ a mérettől).
   Miután a kekszek kihűltek olvasztott csokoládéval díszítjük a tetejüket - ehhez én a mikróban 3/4 részt megolvasztottam a csokoládét, a maradékot kevergetve beleolvasztottam (ezzel megfelelő hőmérsékletre hűlt), majd egy egyszerű kis uzsonnás zacskóba töltöttem, melynek egyik sarkán aprócska lyukat vágtam és lendületes mozdulatokkal végigcsorgattam a csokoládét a kekszeken. Dobozolással várjunk míg a csokoládé teljesen megszárad!

Jó étvágyat!

TIPP: előre elkészíthető, dobozban 2 hétig tökéletesen eláll. A csorgatáshoz használhatunk jó minőségű fehér csokoládét is.

10 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Mivel volt szerencsém kóstolni őket, csakis a legjobbakat mondhatom róla. Kókusz rajongóknak kötelező! :) Itt is még egyszer nagyon szépen köszönöm azt a rengeteg finomságot, amivel megleptél bennünket!

Kreatív konyha írta...

Hát elképesztő! Extra a sütinyomatos keksz is, de ez még jobb! Ügyes vagy, nagyon.

Petra írta...

Gyönyörüsegesek lettek! Ellerine sağlık!

Aniko írta...

Most fedeztem fel a blogodat, nagyon jò, gratulàlok!
Szia
Aniko

Chef Viki írta...

Oké, ezt viszem :-) Szuper!

Elif írta...

Tücsökbogár: nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett! :)

Kreatív konyha: köszi! :)

Petra: tesekkür ederim!

Paprika&Paprika: köszönöm szépen! :)

Viki: dejó, köszi.

Jutka írta...

Nagyon finom ez a süti!Húsvétra való "szárazabb", elállós sütireceptek keresgélése közben akadtam rá és a csoki-kókusz íz kombinációján felbuzdulva meg is sütöttem!Nem csalódtam benne, valami mennyei! Dupláznom is kellett belőle, azt viszont már kókusz helyett marcipánnal töltöttem meg! Aki szereti a marcipánt, próbálja ki....
Köszönet a receptért! Ezentúl biztosan gyakrabban kerül az asztalra!
Üdv. Jutka

anett írta...

most találtam meg a blogodat de teljesen oda vagyok meg vissza. ezt is ki kell próbálnom mint ahogy a sütinyomót is. köszönet a csodás receptekért. puszil: Anett

mirlinda írta...

meg sutottem es nagyon finom lett MashaAllah
koszonom a rezeptet

Unknown írta...

A két pohár kókusz akkor 5 dl? Ha ennek 2/3- kelett, neked, az 3 dl kb? Az hány gramm szerinted?