2011. március 20., vasárnap

Kakaós diótorta körtekoronával

   Egyszerű a sztori: kamrában felhalmozott végét járó körte, diós süteményt követelő férj és egy csokirajongó én. Ami ezúttal ebből a kacifántos helyzetből kisült az valami überbrutálfrankó, megjegyzendő és terjesztendő! Egyszerűen lehengerlő győzelmet aratott a család felett ez a kis rusztikusra sikeredett tortácska, maga mögé utasítva az eddig próbált összes (gyümölcsös) kevertsüteményt - igen, beleértve a saját receptúráimat is.

 

   Nyugodtan készítsétek gyakorlatilag bármilyen formában - kapcsos tortaforma, pie forma, sőt a tésztával akár muffintepsiben is próbálkozhattok! Számomra még mindig hihetetlen milyen tökéletes eredendő harmóniát alkotott ez a körte-dió-kakaó hármas, ezt leírni nem is lehet, kóstolni kell!


Hozzávalók:
  1 pohár pucolt dió (1 pohár = 2,5 dl)
  fél pohár cukor
  fél pohár liszt
  1,5 tk sütőpor
  2 ek cukrozatlan kakaópor
  10 dkg margarin vagy vaj
  3 tojás
  1 csomag vaníliás cukor
  2-3 körte
  1 tk méz
  1 tk citromlé
  1 löttyintésnyi körtepálinka (ha úgy tetszik)


Elkészítés:
   Egy "kenyérsütő" tepsit (10x26 cm a tepsi aljánál mérve) sütőpapírral kibélelünk, vagy kivajazunk.
   A diót a cukorral együtt robotgéppel finomra aprítjuk, vagy ledaráljuk majd ezután keverjük hozzá a cukrot. A lisztet átszitáljuk, alaposan elkeverjük a kakaóporral és a sütőporral valamint a cukros dióval.
   A tojásokat enyhén felverjük a vaníliás cukorral, ezután ezt és az olvasztott (de már nem forró) margarint (ill. a körtepálinkát) is a diós keverékhez adjuk, összedolgozzuk. A masszát az előkészített tepsibe simítjuk, a hámozott, szeletelt, legyezőalakra rendezett körtéket a tetejére helyezzük, nagyon enyhén a tésztába nyomjuk őket. A körteszeleteket egy bármiféle ecset vagy papírtörlő segítségével megkenjük egy kis citromlével, hogy elkerüljük a barnulást.
   Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sül.
   Miután kivettük a sütőből utolsó simításként a körteszeleteket megkenjük egy kis mézzel.

Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

Bianka írta...

nagyon guszta

boxa írta...

nagyon jól néz ki!

Szemi írta...

Hú, de istenien néz ki! Hm, még van pár körtebefőttem a spájzban. :))

Eszter írta...

Nagyon jól néz ki!

Ottis írta...

Szerintem is csodásan néz ki!

Elif írta...

Köszönöm szépen mindenkinek! :)

Móni írta...

Ha tudnád mennyit tettél hozzá gyermekem egészséges étkezéséhez!

És ez volt a "jó szó"...

Nemrég kaptam én is, és rögtön rád gondoltam, mennyire megérdemled! (És szerintem csípnéd a kecsketejes szappant! :D)

A játék részletei meg itt:
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

trollanyu írta...

Szia, nemrég bukkantam az oldaladra, nagyon jó, gratulálok. Én még kezdő blogoló vagyok, elkészitettem ezt a sütit mandulával a dió helyett. Szuper finom, az egész család köszöni:)

Elif írta...

Köszönöm Móni a "jó szót"! :) Spec a kecsketejért személy szerint nem vagyok oda, de annak nagyon örülök, ha használni tudod a receptjeimet!

trollanyu: Nagyon örülök, hogy ízlett nektek, mandulával is biztosan nagyon szuper lehetett, itt felénk épp az a drága, a dió pedig megterem a nagymamám kertjében, aki még meg is pucolja nekünk, olyan kedves. :)