2010. október 15., péntek

Elmeháborító Triple Choc Kukik

   Első találkozásom a Triple Chocolate Cookie-val, vagyis a Háromcsokis keksznek álcázott sütivel nem is olyan régen történt.


   Bevallom őszintén valamelyik este egy iszonyat mozizás után ugrottunk be kávézni a közel s távol már egyetlen nyitva tartó kávézóba a MekiCafe-ba, ahol kiszúrtam magamnak ezt a szupercsokis kis sütikét a Mochachinóm mellé. (A mozizás "iszonyat" jelzőjét a Hibrid című filmnek köszönheti, melyre csak úgy beestünk, fogalmunk sem volt róla, hogy életünk leggusztustalanabb, legelmebetegebb fantáziálását lesz szerencsétlenségünk megtekinteni. Persze ez csak személyes vélemény.) Helyből elvarázsolódtam, épp ilyenre voltam mostanában kiéhezve.
   Mondanom sem kell, hogy ahogy hazaértünk a netet kezdtem kutatni egy hasonló eredményre vezető recept után. - Közben be is gyüjtöttem nem egy, sőt nem is két vírust a gépre, így előre is elnézést, de ezúttal az eredeti receptre mutató linket inkább elhagynám elkerülendő egy komolyabb járványt kedves olvasóim körében.
   Az első két sütés eredményei is (túl) hamar elfogytak, na de ugye három a magyar igazság... ma, harmadszorra, kisebb-nagyobb módosítások után sikerült összehozni azt az igazi hőn áhított bombacookie-t.
   FIGYELEM: Kalóriabevitel indul!


   Igen, ez nem az a megszokott száraz keksz, hanem igazi puha belsejű, töményen csokis nagybetűs Cookies! A kulcs? A sütési idő és természetesen a jó minőségű kakaó és csokoládé.


Hozzávalók (13 darab kukihoz)
  1 pohár liszt (1 pohár = 2,5 dl)
  1 csapott tk szódabikarbóna
  1 nagy csipet só
  negyed pohár kakaópor (Holland cukrozatlan)
  10 dkg vaj vagy margarin
  fél pohár barna cukor
  negyed pohár porcukor
  1 közepes nagyságú tojás
  1 kk vanília aroma
  1 csapott tk instant kávé (elhagyható, ill. növelhető a mennyisége - főzött kávéval helyettesíthető)
  1 tábla fehér csokoládé (9-10 dkg)
  1 tábla étcsokoládé (9-10 dkg)

Elkészítés:
   A nagyon puha (félig megolvasztott) vajat 2-3 perc alatt habosra verjük a kétféle cukorral, hozzáadjuk a tojást, majd a vanília aromát, 1 ek meleg vízben feloldott instant kávét (vagy 1 ek erős főzött kávét) és 1-2 perc alatt jól összekeverjük.
   Egy külön tálba szitáljuk a lisztet és a kakaóport, majd összekeverjük a szódabikarbónát és a sót is hozzáadva.
   Összekeverjük (egy spatula, vagy lapátszerű fakanál segítségével) a két tál tartalmát. Épp csak addig dolgozzunk a masszával, amíg az nagyjából összeáll, ne keverjük túl! Hozzákeverjük pár durva mozdulattal a kisebb kockára vágott csokoládékat.
   Sütőpapírral bélelt tepsire púpozott evőkanálnyi halmokat helyezünk a masszából (egy sütőtepsire kb. 8 db fér el kényelmesen) köztük legalább 3-4 cm rést hagyva. Ujjainkkal a halmokat kicsit eligazgatjuk - nagyjából kör alakra, 1,5-2 cm vastagságúra lapogatjuk (vékonyabbra nem kell, majd szépen magától megoldja a sütőben), majd előmelegített 180 fokos sütőben 8 perc alatt készre sütjük a süteményeket. A 8 perc körülbelüli érték. A kukikat akkor kell kivenni a sütőből, amikor éppen megszűnnek fényesek lenni!
   Hagyjuk a tepsin kihűlni őket! Forrón nagyon puhák, majd szép sorjában szilárdabb halmazállapotot ölt a tészta, a fehér csokoládé és végül, pár óra elteltével az étcsoki is (ezt a pár órát azért nem kötelező kivárni, de legalább 15-20 percet azért ajánlott).

TIPP: Lezárt dobozban (zacskóban) tároljuk miután teljesen kihűlt! Másnap még finomabb, éppenolyan puhán kekszes amilyennek lennie kell! (1 darabot direkt megmentettem, hogy ezt saját tapasztalatból írhassam le nektek! Közelharc folyt érte, de végül az enyém lett. Csak az enyém! :)

44 megjegyzés:

trinity írta...

Hetek óta azon jár az eszem, írni kellene a McCafe-ról...Mert szerintem kiváló-ami nem csoda, a sütik a Gerbaud-ból jönnek, a kávéjuk is isteni:) Szóval imádom őket:D
Ez a keksz nagyon ott van. Holnap épp arra járok, meg is kóstolom, aztán megsütöm tőled, ha lehet!

Ms. Poppy írta...

Ez brutális lehet! Úgy értem: brutálisan jó!:)

Azért őszintén szólva a kuki így leírva egészen más gondolatokat ébreszt az emberben első olvasatra.:D

Névtelen írta...

Bocsánat Trinity a kiigazításért, a McCafe-kba a répatortát a Classic Farm sütöde készíti, nekik is van ccokie-juk - 11 féle - és sokkal jobb, mint a Gerbeaud-é.
Mártinéni

Chef Viki írta...

Azt hiszem, engem nem kell túl sokáig győzködni :-)

Csoki, csoki, csoki!!!

Bianka írta...

Hű ez igen, nagyon ütős

Elif írta...

Trinity: külön örülök, ha megkóstolod mindkettőt és összehasonlítod, mindenképp írj utána légyszíves! Azthiszem nem pont ugyanolyan, de miután megettem egy tepsivel belőle (nem beszélve az előző adagokról már nem emlékszem hitelesen a Mekis ízére... :( Mindesetre nem hiszem, hogy bárki csalódna az én Cookiaimban sem, ha ügyel a recire és leginkább a sütési időre, mert állítom, hogy Fantörpikus lett! :)
A Gerbaud-ban meg nem voltam még, ami üdebciki, tudom, de pótolni fogom a hiányosságot.

Ms Poppy: igen, tudom :D ez volt a cél...

Mártanéni: össze-vissza csókolom a kezeit, hálás szívbőljövő köszönetem, hogy megírta honnan származnak a sütik, egyszerűen imáááádom őket! A másik nagy kedvenc a csokis muffin, na az a másik, ami nem hagy nyugodni receptügyileg. :)

Chef Viki: na ha így, akkor neked tényleg kötelező! :D

És köszi mindenkinek!

Elif írta...

Köszi Bianka!

Elif írta...

Most így megnézve a Classic Farm Sütöde honlapját... lehet mégiscsak a Gerbaud-ból valók azok a Cookie-k. Ismerem és szeretem ennek a cégnek a termékeit is, de sem ez a Cookie, sem a muffin nincs fenn a termékek között, sem pedig a Meki, mint közvetítő. Mindenesetre az ő receptúráikra is hű de kiváncsi lennék... Az meg puszta álom lesz akkor, hogy a Gerbaud-os muffin recit kikönyörögjem... :)

nóra írta...

ÓÓÓÓÓ,Elif!én is ilyen kekszecskére vágyom!!!Balázs Ausztriából hozott nekünk nagyon finomat,Zsabival perek alatt bepusziltunk 2dobozzal!gondolom ebből még többet fogunk majd!!!ezerhálaésköszönet!
ja,sütifaló fiad képe díjnyertes!a legjobb reklám!:)

Cafe Pepela írta...

Elif merhabalar:)
Çok cici,çok şık bir blogun var,tebrik ederim..
Kurabiyeler nefis görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık!

Elif írta...

Köszi Nóra, én a nyakamat teszem rá, hogy ez is ízleni fog... de még mennyire! Ráadásul mostmár elmondhatom, hogy a mára direkt meghagyott egy darab még finomabb volt, mint a tegnapiak, ez pedig nagy szó, és egy keksz-sütinél iszonyat nagy pirospont! Szóval ujjjjé!

Tesekkür ederim! Seninki gibi cici, sik degil ama Cafe Pepela canim. Blogunu, pisirdiklerinizi coook seviyorum! Selamlar!

nóra írta...

Elif!

első utam hozzád vezetett ma,hátha befejezted!és igen!szóval sütés indul!!!!!!!!!!!!apró kérdésem volna:mennyire befolyásolja a végeredményt,ha nincs barna cukrom?(nincs kedvem boltba menni...)végeredményről beszámolok,ha elég gyors leszek még fotózok is:)

Elif írta...

Nóra: micsoda lelkesedés! :D Hát némileg befolyásolja ugyan, de mivel az első kísérletemkor még én is sima kristálycukrot használtam és az az adag sem húzta pár óránál tovább, úgyhogy leszögezhetjük: Nem fog a kukában kikötni! :D

trinity írta...

Kedves Márti néni,
természetesen hiszek neked, kösz az infot...A Mc Cafe-s lányok mondták anno, hogy honnan szállítják a sütit-ezek szerint nem volt pontos az info...

Elif!A feladat félig teljesítve:)) Tegnap megkóstoltam a cafe latte mellé a csokis cookie-t, finom volt.
Most jön nemsokára a tiéd, sütöm, jelzem feléd és posztolom!! Már kívácsi vagyok nagyon:)))

Elif írta...

Kedves trinity: hú de jó, már nagyon várom, ez egy tuti profi visszajelzés lesz, nagyon kíváncsi vagyok és arra is, hogy esetleg szerinted mit kéne módosítani rajta, ha kéne. Pusszantás

nóra írta...

Jelentem megsütöttem éééééééésssssss nagyonnagyon fini!!!Zsabikának is ízlett,még langyosan ettük:)a legjobb,hogy pikkpakk elkészült,Zsab is "türelmesen" kivárta:)Köszi Elif nagyon!ja,a dobozos ennek nyomába sem érhet!!!

Elif írta...

Ó, nagyon örülök Nóra! :) Zsabiban mondjuk bíztam erősen, hogy neki azért bejövős lesz a dolog. :D Külön szuper, hogy azt mondod jobb, mint a bolti! :)

Móni írta...

Höhö, höhö, fogadjunk a szexjelentre gondolsz... :D Még a végén megérjük az ízléshasonlóságot! (Hibrid)
Node sütike istenkirályul néz ki, így a héten sajna nekem is neki kell állnom... Nincs kifogás, még barna cukrom is van itthon.... ;-)

Móni írta...

No, délelőtt 11-ig bírtam...
És áhhh, annyira király! Mondjuk én kisebbekre csináltam, mint a hagyományos kukiméret... Éljen a minikuki! :D (Nem is nagyon bírom abbahagyni...)

Elif írta...

Móni: na igen, arra a jelenetre IS! Mikor megszületett az izé gondoltam nyugi, ennél rosszabb már nem lehet, de sikerült bakker az utolsó pillanatig fokozniuk a gyomorforgatást. Az első film, ahol majdnem felálltunk és kijöttünk a moziból...
Gondoltam, hogy ez a "héten neki kell állnom" dolog max holnapig megtörténik, de ezek szerint túlbecsültem. :D
Ennél nem a méret a lényeg, de ha kisebbekre csináltad remélem valamivel kevesebb ideig is sütötted... :) Szerintem ezt a recit túlzottan is eltaláltam, mert mi is addig esszük, amíg látjuk, gáááz! :D

Ami mami írta...

Jelentem itt is megsült, és hát én is csak azt tudom mondani, hogy hűűűűűűűűű, meg hááááááááááá, meg wow, és stb....

Isteni, és gyors, imádom!!!
Még két gyerek mellett is könnyen kivitelezhető!

Sok-sok puszi érte!!!!

nóra írta...

Az a helyzet,hogy egy darabot tudtam vinni a nővérkémnek és anyunak,csak megkóstolni és kész voltak tőle!holnap újabb adag készül nálunk,ugyanis a barinőm és fiai is kóstolták vasárnap és azt hiszem nem ettem eleget belőle!:)és két legyet ütök egy csapásra,mert a muffancsok is kisülnek holnap!szóval,puszi Elif!
ja,Móni!üdv a klubban4gondoltam,hogy nem maradsz ki!:)

Elif írta...

Hú hát én nagyon örülök, közben kaptam még egy wow-ot Facebookon lefényképezett képpel együtt (igaz Strawberry?) :).

Nóra: hát csak hajrá, na de itt már komoly függőség is van készülőben ahogy látom! :D Eddig semmi negatív kritika, nagyon Ász ez a süti úgy látszik. :)

Ami: na ezt meg végképp nem gondoltam volna, ennél nagyobb promó nem is kell, mint hogy neked egy ici és egy pici mellett is ilyen szuperül ment. Hurray! :)

nóra írta...

Elif:ez a függőség már nem csak készül....:)ugrok neki a muffancsnak!

trinity írta...

Elif,
most teszem fel épp a posztot, bár a cookiból már sajna csak halvány emlék maradt:)) Minimálisan módosítottam ( mert én már ilyen mániákusan próbálgató típus vagyok:DDD), de kérdésedre válaszolva szerintem ez itt úgy jó ahogy van!!! Tökéletes!!!( Bár én sem ettem a Gerbaud-ban, csak mondták a lányok, hogy onnan szállítják.)

Elif írta...

Köszi trinity, bár azért egész rendesen megreformáltad a dolgot :D, gondolkodom is, hogy belinkellek másik verziónak a recepthez, ha pl. üvalakinek csak sütőpor van otthon akkor a te recid szerint meg tudja csinálni. Egyébként lehet én is megsütöm, csak úgy kiváncsiságból, mert amúgy én is mindig módosítgatok, de most érdekel mennyire hasonlóak az eredmények... :)

Gesztenye receptjei írta...

Elif!

Most lettem kész vele, és én is kész vagyok.
Tényleg brutál :-)))
Már a tésztánál elvesztem :-)))
Nem bírtam ki, langyosan meg kellett kóstolni.
Köszi a receptet, isteni finom!!!!

Elif írta...

Köszi gesztenye! Nagyon örülök, hogy ízlett! Gyönyörű képeket készítettél róla! Belinkellek majd téged is a reci alá! Üdv: Elif

Eszti írta...

Ma volt szerencsém az EREDETIT megkóstolni, abbahagyhatatlan! Még szerencse, hogy két dobozban hoztad, Elif, így maradt Tominak is, bár már az az adag is erősen fogytán van, épp a kezemben van egy fél... aggályos, hogy holnapra nem jut :)

Elif írta...

Eszti: remélem Tominak is ízlett azért, már ha meg tudta kóstolni! :)

Névtelen írta...

Hú, Elif ez nagyon jól néz ki! :)
Ugyan még a mekiben nem ettem belőle, de azért a plakátokon szemezgettem az "Édeskettes" ajánlattal. Most, hogy itt van ez a recept, inkább kipróbálom itthon :D
Üdv: Flóra

Elif írta...

Szia Flóra, ne habozz, mindenképp próbáld ki, ebben tutti nem fogsz csalódni! :)

Névtelen írta...

Szia Elif!
Megcsináltam, és nem csalódtam benne :D
Nagyon finom lett, köszi a receptet! :)

Névtelen írta...

én kezdő sütő vagyok, de nekem is sikerült és nagyon finom.
csak a sütési idő jelent kicsit gondot, mind a két adag (nekem kicsi a tepsim, csak 2be fért bele ekkora adag) megégett picit, mert mikor 8 perc múlva megnéztem még elég lágynak találtam, igy sütöttem még, de legközelebb kiveszem 8 perc után. Köszi a receptet.
Ja és mégvalami, szerintem ez kifejezetten gyerekkel sütős keksz, jót tudnak vele a kicsik is gyurmázni és élvezik hogy a végén finomság lesz belőle és ők csinálták.

Icacica

Vera írta...

Tegnap megsütöttem, tényleg brutálisan finom!
Az összes cukor sima porcukor volt benne, a kávé vaniliás-mogyorós desszertkávé, a csokik pedig mind tejcsoki. Legközelebb szerzek hozzá fehér csokit is.
És legközelebb dupla adagot kell, hogy csináljak ;)
Puszi!!!

Elif írta...

Flóra, Icacica, Vera: nagyon örülök, hogy nektek is ennyire ízlett! :)
Bizony Icacica ezt már akkor ki kell venni a sütőből, mikor még teljesen lágynak tűnik a tészta, azt kell figyelni mikor nem fényes már a teteje.

pinkóci írta...

A recept irtó jó, köszönöm szépen :) Én is megcsináltam, kipakoltam, de természetesen a te eredetid megnevezéssel :D

Timcsi írta...

Kedves Elif!

Bár már rengetegen elmondták, hogy milyen finom a süti, de muszáj volt papírra (?) vetnem nekem is, mert egyszerűen isteni lett, és nem is gondoltam volna, mert nem vagyok gyakorlott szakács. Majdhogynem szavakkal leírhatatlan gyönyörűséget jelent eme fenséges édesség elfogyasztása :)

Margó írta...

Kedves Elif!
Nem vagyok egy nagy sütőgető,de ezt elkészítettem,és mit mondjak...pillanatok alatt elfogyott! Valami fenségesen finom, kivül ropogós belül puha krémes csodasüti!:)Már az újabb adaghoz is megvettem a hozzávalót. Hálás köszönet a receptér!:)

Unknown írta...

Szia!

Esetleg tejcsoki nem kell még bele?
Mindenesetre tetszik nagyon, tényleg nagyon puha? :)

Előre is köszi!

Mara

Névtelen írta...

Szia! Már sokszor megcsináltam ezt a sütit a te recepted alapján és szuperfinom, viszont általában túl "omlósra" sikerül és van hogy kettéreped, kettétörik, túl puha pedig betartom hogy akkor veszem ki őket mikor megszűnnek fényesek lenni és mindenből annyi kerül bele amennyi itt le van írva (kávéból erős főzött kávét rakok bele egy evőkanállal) Van valami tipped hogyan lehetne kicsit szilárdítani úgy hogy azért megmaradjon nagyjából a puhasága csak kevésbé törékeny legyen?
Előre is köszi a választ!
Veronika

ILDIKO írta...

Sziasztok!

Egy otlettel segiteni szeretnek: A nyers masszat fem fagyiskanallal adagolod ki es utana egy kanal hataval vagy spatulaval lejjebb lapitod egy kicsit e sutheted is.
Udvozlettel: ILDIKO

Tammanty írta...

Szia! olyan kérdésem lenne, hogy a barna cukor helyettesíthető sima kristálycukorral, vagy nádcukorral?

Elif írta...

Igen barmelyikkel.