2010. szeptember 24., péntek

Paradicsomszószban főtt köményes köfték

   Na igen, én sem örülök, hogy egyre korábban sötétedik manapság. Nem vagyok oda a lámpafénynél fényképezésért, de most az egyszer (vagy nem egyszer) kivételt kellett tennem. Már hetek vagy hónapok óta halogatom a Köményes Köfte (Kimyonlu Sahan Köftesi) reci megosztását, valahogy nálunk mindig azután készül, hogy lement a nap és másnapra hűlt helye sem marad. Általában simán eltüntetünk ketten párommal egy 4 személyes adagot. Szóval szeretjük... nagyon... Ez így ránézésre aszthiszem a "Csúnya és finom." kategória, de ezt döntsétek el ti kedves olvasóim és kóstolóim!


Hozzávalók (4 személyre):
  30 dkg darált marhahús (részemről sovány)
  1 fej hagyma
  2 gerezd fokhagyma
  1 zsemle vagy 1 nagy szelet kenyér
  1 púpozott tk őrölt kömény (vagy valamivel kevesebb római kömény)
  fél kk bors
  só
  némi olaj a kisütéshez
  2 nagyobb paradicsom
  1-2 burgonya
  fél dl paradicsompüré

Elkészítés:
   A zsemlét vízbe áztatjuk, majd alaposan kinyomkodjuk, összekeverjük az egész finomra vágott hagymával, zúzott fokhagymával, darált hússal, köménnyel, sózzuk, borsozzuk és 3-4 perc alatt alaposan összegyúrjuk.
   A masszából diónyi darabokat véve kerek vagy ovális lapított húspogácsákat készítünk, melyeknek mindkét felét kevés olajon barnulásig sütjük.
   A kisült köftéket egy magas falú fedővel zárható serpenyőbe, vagy nagyobb átmérőjű lábasba rendezzük, meglocsoljuk 1 dl vízzel elkevert paradicsompürével (ha valaki szaftosabbra szeretné hagyni használjon több paradicsompürét és vizet), tetejükre vékonyra szeletelt burgonyát, majd paradicsomot sorakoztatunk.
   Végül fedő alatt kb. 20 perc alatt (forrás után kis lángon) készre főzzük.

Jó étvágyat!

TIPP: Remek kísérője bármiféle rizsköret, de magában kenyérrel fogyasztva is merem ajánlani.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

Andici írta...

Finom lehet :)
Az én virslimmel kapcsolatosan: én egy angol blogon láttam gyerekreceptek társaságában, a török oldalakra most kerestem rá :)

Elif írta...

Köszi lányok!

Andici: na arra az angol oldalra kíváncsi lettem, minden gyerekrecept jöhet dögivel. :)

trendo írta...

Nagyszerű tettenérni a receptek vándorútját, hogyan módosulnak konyháról-konyhára való vándorlásuk közben! :) "Majdnem ugyanaz, bár egészen más!" :))

Elif írta...

trendo: bizony, én is szeretem ezt... :) Ráadásul a török konyhában elég sok az ilyen "vándorrá lett" recept... Volt rá alkalmuk, hogy tanítsanak és tanuljanak etéren ugyebár.