2010. szeptember 7., kedd

ÖGYE - Szilvás morzsapitécskék

   Már régen kinéztem magamnak egy szilvás pitét a Düşbahçesin, a receptet jól eltettem erre az időre, amikor végre kezdődik a szilvadöming. Anyu meglepett (na jó konkrétan én tettem a kosarába) egy tartellette forma szettel, melyre oly régóta áhítoztam, így kétségtelen sem volt, hogy rögtön azonnal ki kell próbálni. Na és ugye mivel szilva is landolt ugyanabban a kosárban...
   Rossz "nagylány" vagyok tudom, hiszen a recept megintcsak nem török, de mentségemre szóljon, hogy ihletését török blogoldalon leltem, na és török férjecském szerint a törökök igencsak kedvelik ezt a fajta édességet, nem utolsó sorban ennyiszer még egy mondatomban sem szerepelt a török szó ezidáig.
   Nem tévedés, a tésztába eredetileg tojás is került volna. Na én ezt kifelejtettem, amit egyáltalán nem bántam meg.



Hozzávalók (4 db tartellettéhez):
A tésztához:

  6 dkg puha vaj
  5 dkg cukor
  1 csomag vaníliás cukor
  fél csomag sütőpor
  0,3 dl olaj
  kb. 15 dkg liszt

A töltelékhez:
  6 db nagyobbacska kék szilva
  2 ek cukor
  1 kk vaj

Elkészítés:
   A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. A lisztet apránként adagoljuk, addig, míg a tészta épp elkezd morzsalékos lenni (ha összenyomkodjuk, akkor egyben marad, de ha gyúrni kezdjük morzsákra kezd hullani).
   A szilvákat kimagozzuk és kis kockákra vágjuk (1-2 cm). Egy serpenyőben, vagy kis lábasban a vajat olvasztani kezdjük, rádobjuk a szilvát, megszórjuk a cukorral, majd olykor megkeverve addig főzzük, míg a hirtelen eresztett leve nagyjából elfő (ez nem több, mint 3-5 perc).
   A tészta kb. 1/4-ét félretesszük. A maradék tésztával kibéleljük a formákat, szépen belegyúrmázunk, lapogatunk egy-egy kis marék tésztát.
   Megtöltjük őket az előkészített édes szilvával és megszórjuk a maradék elmorzsolt tésztával.
   Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20-25 percig sütjük őket, addig míg a tetejük barnulni nem kezd. (Alájuk használt sütőpapírral bélelt tepsit teszek, hogy az esetlegesen kicsorduló édes lét ne kelljen később sehonnan lekaparni.)
   Pár percig hűlni hagyjuk őket, majd tenyerünket rájuk helyezve óvatosan kiborítjuk.


Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Nálam is morzsás süti lesz ma, de másféle. Ha előbb látom a recepted, lehet, hogy ez készült volna el. Nem baj, majd legközelebb.
Szeretem az egyszerű, de annál nagyszerűbb receptjeidet.:)

Bianka írta...

Gyönyörűséges

trendo írta...

Ez ugyan nem az én műfajom, de a kép igen bizalomgerjesztő:) Jó nassolást!

Jade írta...

Nagyon jol neznek ki!

Elif írta...

Köszi mindenkinek! :)

Móni írta...

Nos, elkészült. Nagggyon... hmm.... kevéééés... :))
Szóval isteni lett! thx
(Mondjuk nekem a szilvához kell fahéj, így azzal csináltam.)

Elif írta...

Móni: ezek szerint működött a muffin tepsivel a dolog. :) Nagyon örülök! A fahéj meg különösen jó ötlet volt bele.

Móni írta...

Höhö, nemám... vettem kosárkát reggel. ;-)

Panka írta...

Tegnap én is megsütöttem, egyből dupla adagot, isteni finom lett, el is fogyott!
Annyi változással csináltam, hogy én tettem egy tojást a dupla adaghoz, és szintén megszórtam fahéjjal a szilvát.
Viszont a szilva kifogott rajtam, mert nemhogy elfőtte volna a levét, hanem pillanatok alatt olyan leveses lett, ogy alig tudtam belőle kihalászni a darabokat. Azért, hogy ne menjen kárba a lé, visszadobtam a tűzhelyre, jól átfőztem, így lett egy pohár szilvalekvárom is. :))))

Elif írta...

:) Így kell ezt csinálni! Csak kreatívan! Tuti desszert plusz egy adag lekvár. :D Lehet, hogy levesesebb volt a szilvád, mint az enyém, én aránylag kemény szilvákat használtam.

Panka írta...

Igen, valószínüleg más fajta szilva volt, lekvárnak való. :))
Száva nem szereti, így az ő pitéjébe baracklekvárt tettem szilva helyett, így simán, lekvárosan is isteni volt!
Legközelebb lehet, hogy almával próbálom ki, köszi a receptet,nagy kedvenc lesz!