2011. július 22., péntek

Minestrone - kell nekem!

   Igen, most épp remek az időjárás egy jó kis Minestronéhoz, habár én ezt is a 40 fokos konyhában készítettem még pár napja, mert kellett, csak úgy! Tudom, tudom, elvileg hidegben, télen... de mit tegyek ha úgy imádom, ráadásul ott volt az a rengeteg friss zöldség is a kertből.


   Nem kellett sokáig kutatnom, hogy ráleljek Dolce Vita receptjére, na ő az egyik akiben "gyakorlatilag" vakon merek bízni, nade a 2007-es bejegyzésére rápillantva már biztosan láttam lelki szemeim előtt a leendő dícséreteket, amiket bezsebelek majd a Minestrone-val, melyet az ő vezérvonala mentén haladva készítek majd. Természetesen én most a magam mindenféle zöldségét felhasználtam, alább a receptet eszerint olvashatjátok.


Hozzávalók (4 személyre):
  1,5 dl paradicsompüré + 1-2 paradicsom (vagy 1 doboz paradicsom konzerv)
  1 fej felaprított hagyma (vagy 2 szál újhagyma)
  3 nagyobb gerezd fokhagyma (félbevágva)
  2 sárgarépa felkarikázva
  1 fehérrépa felkarikázva
  maréknyi felkockázott karalábé
  4 szál felkarikázott szárzeller
  1 közepes cukkini felkockázva
  1 konzerv bab (most fehér, de jobb a vörös)
  maréknyi zöldborsó
  maréknyi zöldbab
  2 szem burgonya felkockázva
  10-15 dkg felcsíkozott kelkáposzta
  3 ek olivaolaj
  bazsalikom
  zsálya
  gránátalma ecet (eredetileg balzsamecet)
  só, bors
  reszelt parmezán

Elkészítés:
   Az olajon megpirítjuk a hagymát, hozzáadva 1-2 percig pároljuk a sárga- és fehérrépát, a szárzellert, majd rádobjuk a hámozott és nagyobb darabokra vágott paradicsomot, ráöntjük a paradicsompürét, enyhén megsózzuk.
   A kelkáposzta kivételével hozzáadjuk a zöldségeket, ha lehet friss feldarabolt (vagy szárított) bazsalikommal, zsályával, sóval, borssal ízesítjük. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje + 1 ujjnyi, jól átkeverjük, majd közepesen erős lángon fedő alatt kb. 1 órán át főzzük.
   Ekkor hozzákeverjük a kelkáposztát, majd miután ez megpuhult (10-15 perc) 1 kávéskanálnyi gránátalma vagy balzsamecettel ízesítjük. Reszelt parmezánnal meghintve, levestésztával karöltve tálaljuk.

Jó étvágyat!

TIPP: én szeretem a tésztát külön megfőzni és a leves mellett feltálalni, így ha véletlenül nem fogy el az étel egy étkezésre, akkor a tészta nem "szottyosodik" meg nagyon a következő fogyasztásig, de ha úgy tetszik bele is főzhetjük a levesbe.
A hozzávaló zöldségek bátran variálhatóak!
 

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Én is szívesen elfogadnám