2010. július 20., kedd

Kukoricás piláv, nem csak a változatosság kedvéért!

   El kell mondjam, hogy én világ életemben nagy krumli rajongó voltam, jöhetett nekem bármilyen formában, sütve, főve, petrezselymesen, paprikásan, krokettnek, rösztinek, szóval ami belefér. Na a rizs pedig épp fordítva, ha lehetett kerültem minden helyen időben és alakban, na jó kivéve a tejberizst, mert az ugyi megjátsza az édesség aduászt.
   Na de férjhezmentem ám egy valódi rizs és bulgur pilav rajongóhoz és készíttetőhöz és ezzel elkezdődött az én saját rizs-kálváriám, melynek vége az lett, hogy hosszas küzdelmek után nemcsakhogy megtanultam mostmár szemmértékre is 10 ujjat végignyalós pilavot készíteni a fiúk legnagyobb örömére, hanem én is pilav-imádó és igénylő lettem.

   A pilav egyébként valamilyen zsiradékon (vaj, margarin, olaj) pirított és kevés ízesített lében főtt rizst, bulgurt vagy aprószemű tésztát jelent, melynek számos variációja létezik, keverve zöldséggel, hússal, gyümölccsel és egyással.
   Egyszerűnek hangzik, de korántsem az ám... Tűrhetően rizst főzni könnyűnek mondható, de jól...? Törökországban az egyik hagyományos módja a kiszemelt menyecske megmérettetésének, hogy egy teljesen alap natur pilavot kell készítenie a jövendőbeli férj családjának ezzel bizonyítva, hogy gyakorlottan végzi a konyhai tennivalókat.

   Jöjjön most egy egyszerű, de annál izgalmasabb kombináció, a kukoricás pilav.


Hozzávalók 3 felnőtt adaghoz:
  3 dl rizs
  3 ek főtt morzsolt kukorica (akár konzerv)
  1 púpozott ek aprított friss vagy fagyasztott kaporlevél
  1 ek vaj
  1 ek olivaolaj
  1 tk só
  4,5 dl víz (+/- 0,2 dl - a rizstől függ)

Elkészítés:
   A rizst hideg vízben alaposan megmossuk, majd 15 percre szintén hideg vízbe beáztatjuk. Ezután leszűrjük, lecsepegtetjük (én kb. 10 percet szoktam hagyni a szűröben).
   Egy tetővel jól zárható edényben az olivaolajba olvasztjuk a vajat, majd hozzáadjuk a rizst és addig forgatjuk, pirítjuk, míg pergőssé nem válik, ez kb. 3-4 perc.
   Ekkor hozzáöntjük a vizet. Én már kitapasztaltam, hogy az általam használt rizsnek 4,5 dl + 0,1 dl kell. Belekeverjük a sót és kukoricát is. Olykor megkeverve felforraljuk, majd ha az megtörtént hozzáadjuk a kaprot is.
   Átkeverjük, fedővel lezárjuk, majd ha már az edény megtelt gőzzel (1-3 perc) elzárjuk alatta a tüzet.
   Kb. 15 percig hagyjuk a rizst dagadni. Ezután már kinyithatjuk. Átkeverjük és tálaljuk. Jól mutat ha a képen látható módon helyezzük tányérra. Ehhez töltsük a pilavot egy kisebb tálkába vagy pohárba, picit nyomkodjuk le, majd határozott mozdulattal borítsuk ki a tányérra.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: