2011. december 8., csütörtök

Piacoljunk 1.

   Ma volt a napja, hogy kisfiamat beavassam a piacjárás gyönyörűségeibe. Kis (szó szerint) visszatartó tényező volt a dologban az orkánszerű szél, ami kb. 3-szor borított ránk éppenhogycsak majdnem sátrastól árust, vagy árustól sátrat kinek melyik tetszik, ezért egy rövid idő után kézben nem csak portéka, hanem 16 kilós gyerekcipelés lett a vége a dolognak, de még ígyis remek volt újra ebben a kedves - a városban is falusias környezetben bóklászni.


   Ilyenkor jó szokásom szerint először a kistermelőket, az udvarban szüretelt termést áruló néniket, családokat, gyerekeket keresen, olyanokat, amilyenek az én nagyszüleim is voltak és én magam is kiskoromban, amikor apukámmal kivittük a körtétől roskadozó egyszem fánk tökéletes, zamatos biotermését a piacra és minden nekünk szánt mosolytól és forinttól olyan boldogok voltunk.
   Nagy szerencsémre bizony a jobb felső sarokban kucorodó cékla és a szőlő is ilyen házi, kisasztalos termés, igazi rovarrágta, szeretettel szüretelt... és tudjátok a pár forintért amit pluszban szerettünk volna ott hagyni az árus becsempészett egy szép szál répát is a táskánkba, egyszerűen ennél szebb karácsonyközeli napindítás nekem nem is kell! (Vecsés, Epres - csütörtök és szombat reggel)


   Végül, mikor már a remény is majdnem elszállt az úgy keresett portékára, a csicsókára is rátaláltunk. Be is zsebeltünk belőle mindjárt egy szép 1,5 kg-ot, kérdezte is az árus mi jó készül majd belőle... Ez az első csomag bizony jó ha nem fogy el nálunk nyersen, olyan régen nem ettem és olyan szép emlékeket idéz fel bennem gyermekkoromból, hmmm... az egyszerű sült csicsóka illata és ahogy elolvad az ember szájában édesen és mégis sósan. Azt meg mégsem mondhattam, hogy bizony lesz itt török csicsókaleves, csicsókás kebab, olivás csicsókaragu, csicsókás lasagne, csicsókasaláta és még ki tudja...
   A hatalmas csomag petrezselyemnek is nagyon megörültem, gondoltam végre egy olyan igazi törökös adag, mert ott bizony egy-egy komolyabb étkezéshez elkélne az itthoni porcióból vagy 5-6 csomaggal. Hazaérve aztán láttam, hogy gyakorlatilag 10 kis csokrot vettem összekötve a 300 Ft-ért, szerintem abszolút rendben van, egy hétig tán el is leszünk vele.

   Érdekességből annyit pedig még elárulok, hogy a csicsóka neve törökül yerelması, ami földi almát jelent.

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Jó napod volt ma, a szél ellenére. Szép árut kaptál a piacon. Én még nem szedtem fel a csicsókát, mindig csak annyit ások ki, amennyi kell. És az is többnyire nyersen fogy el.
Ja, és egy 16 kiló körüli fiúcskát már tényleg illő beavatni a piacozásba!

Móni írta...

Ezek olyan jó dolgok, én is imádok emiatt a piacra menni. Sajnos már keresni kell az olyan igazi árus néniket (gondolom a kisebb településeken nem...).
De annyira élmény!
Én még sosem ettem csicsókát...