2010. május 8., szombat

Indul a mandula...

Végre eljutottam az elhatározástól a megvalósításig. Ezennel megnyitom saját kis receptbazáromat minden nagyon (és kevésbé) török ételféleség iránt érdeklődőnek. Csak tessék tessék vígan szemezgetni, reményeim szerint a választék gyorsan és kitartóan bővülni fog, de semmiesetre sem csappan majd.
A kakukktojás receptekért előre is elnézést kérek, merthát megesik az a legjobb házban is, hogy a napi rutin mellett erős hévtől elragadva más nemzetek konyhájába tekintget.

4 megjegyzés:

legyoszinteponthu írta...

Szia,
tudnál nekem segíteni? Cipruson éltem és ott ettem egy nagyon finom ételt, a koupes-t, ami állítólag török étel. Darálthúst töltik a bulgur-ba. De nekem a bulgur nem áll össze masszává:(
Köszi: Kata/rizsa

Elif írta...

Szia Kata,
tudom mire gondolsz, én is nagyon szeretem. Egyébként inkább arab eredetű maga a recept, de mivel Törökországban sok arab nemzetiségű él ott is sok helyen készítik. Milyen bulgurt használtál hozzá? Igazából 3 féle durvaságúra törik/őrlik, a közepes kellene azthiszem ehhez a köftéhez, ami a pilavos bulgurnál azért jóval apróbb szemű.

Tóth Kata írta...

Szia,

hát jó kérdés:) Közben egy másik boltban ráleltem egy durvábban daráltra. Amivel én kisérleteztem az a TAT márkájú és igen apróra lett darálva.
Szerinted butaság ha tojással kiegészítem?

Elif írta...

Hamarosan (már ha párom beszerzi nekem meg az apróbbra darált bulgurt) posztolok majd ilyen receptet. Most utána néztem és arányaiban 2 pohár apró szemű bulgurt kever 1 pohár búzadarával, kicsi liszttel, és bizony 1 tojást is beledolgozása is szerepel a receptben, amit találtam és működőképesnek is tűnik.